vrijdag 24 juni 2011

Drift missiles


Vandaag bespreken we hoe de drift missiles begonnen zijn. Waarom ze gebruikt worden en hoe het veranderd is over de tijd worden vandaag besproken
Afgezien van drift muscle en D1 is driften vrij 'grassroots' in Japan. Iedereen kan eraan meedoen. Het is vrij simpel om even een paar rondjes te gaan driften op Ebisu bijvoorbeeld. Hierdoor zijn er veel mensen die willen leren. Het gezegde gaat niet voor niks: "Its not a matter if you crash your car, but when you crash it." En een hoop mensen willen niet dat hun dagelijkse auto crashed hierdoor. Dus kopen ze een afgeragde auto om het te leren, vergelijkbaar met de ralley en autocross hier in nederland. 

Drift missiles worden het meeste gebruikt om Wall runs en twin drifts te oefenen. Dit is omdat bij deze twee acties de grootste kans hebt om schade te krijgen aan je eigen auto of in het geval van de twin drifts aan de auto van de mededrifter. Tot enkele jaren terug stapte mensen over op normale autos zodra ze het onder de knie hadden.


Echter de laatste paar jaren zijn de drift missiles meer een subgroep geworden. Mensen kopen autos om vervolgens express tegen muren aan te driften of om elkaar te raken tijdens twin drift. Gewoon, omdat het kan. Ook driften ze gewoon door nadat ze een muur of een andere missile hebben geraakt. Aangezien het meer een subcultuur begint te worden zie je ook speciale 'modificaties' voor missiles. Veel gezien is bijvoorbeeld dat de lampen op het dak worden geplaatst (zoals met de bovenste foto) Maar bijvoorbeeld ook dat mensen het dak eraf zagen. Rijden zonder onderdelen als de motorkap, bumpers en zijschermen is ook veel gezien, net als apart geplaatste turbos en uitlaten. Ook passen sommige mensen hun normale autos aan om ze te laten lijken op drift missiles, de zogenoemde 'murdered out' of banger stijl. Zo zie je maar weer, het kan soms raar lopen.