Sommige van de Low Profile rijders zijn bezig met een aantal builds die een diepe impressie achter kunnen laten op de LP time attacks zodra ze af zijn. Ergens achter in een loods staat bijvoorbeeld een K20 in opbouw. Het is echter niet een normale K20.
Zoals je ziet zit deze K20 vol met dure goodies, zoals bijvoorbeeld een K tuned filler neck relocatie. Het ziet ernaaruit dat deze K ook gaat rijden met een electronische waterpomp gezien de orginele waterpomp vervangen is door een block off plate. Echter zodra we de K20 van onderen bekijken zien we pas echt iets aparts.
Deze K20 is voorzien van een dry-sump. Wij gaan binnenkort nog dieper in over de voordelen van een drysump, maar dit is zeker niet iets wat je elke dag ziet. Er is een grote kans dat alle dry sump K serie blokken in nederland op een hand te tellen zijn.
We weten niet hoe een Spoon Sports kevlar afdekkap de auto sneller maakt, maar het toont wel de diepgaandheid van deze build aan. Hoewel de eigenaar vrij geheimzinnig doet over de internals van het blok en in wat voor auto het blok in komt (wij vermoeden zelf een EK coupe vanwege de wielbasis), kunnen we wel zeggen dat dit zometeen hard gaat. Heel erg hard....
Click to read in english