maandag 16 mei 2011

Power is niets zonder control

In een tijd waar iedere Honda rijder overstapt op K20's, B18's, Turbo's blijft deze rijder bij zijn roots. Al het vermogen is leuk, maar je hebt er niks aan als je het niet onder controle hebt. Aangezien deze rijder dit principe hoog in het vaandel heeft staan en niet zo snel mee loopt met de rest vonden we het hoog tijd om eens een praatje te maken met hem.
Waarom ben je bij Low Profile gekomen?

Ik ben een keer toevallig op het blog van Low Profile gekomen. Na alles op het blog gelezen te hebben realiseerde ik me dat deze groep vrij uniek is in Nederland. Ik werd aangetrokken door de professionaliteit en in mijn ogen de overeenkomst met Initial D ,een manga en animé waar ik veel uurtjes in heb gestoken.

Wat is jouw mening over racen?
Racen in het algemeen vind ik een prachtige sport waar mens en machine samenwerken. Hier komt bij mij veel emotie bij kijken. Het uiterste uit je auto halen en hier van leren is een mooi proces.

Hoe train je om betere tijden te halen?
In mijn omgeving zijn er een aantal plekken waar ik mijn rijtechniek en mijn auto leer kennen. Op die plekken probeer ik technieken toe te passen die mij kunnen helpen bij het zetten van een snellere tijd. Naast je eigen techniek is het weten wat je auto wel of niet kan minstens zo belangrijk. om hier achter te komen is ervaring de sleutel tot succes.

Wat is je huidige auto en wat zijn de mods?
Mijn huidige auto is tevens ook mijn eerste auto namelijk een Honda Civic EG4. Er zit een beperkt verstelbaar schoefsetje onder, de auto is achter de QSP kuipstoel gestript. Dit is niet de meest verstandige keuze voor een Civic, maar ik was benieuwd naar de rijeigenschappen na de verandering, daarnaast is een gestript interieur noodzakelijk voor mijn plannen in de toekomst. Wat betreft de velgen heb ik voor 5Zigen FN01-RC gekozen. Motorisch is hij voorlopig fabrieksstandaard.

Welke aspecten van je auto ben je het meest tevreden over?
Op het moment ben ik nog niet echt tevreden met mijn Civic. Maar waar ik het meest tevreden over ben is dan toch de staat waar hij in verkeerd. Bijna geen roest te zien en een aardige kilometerstand voor een auto van 19 jaar is toch wel iets waar ik trots op ben.

Welke aspecten moeten verbeterd worden aan je auto?
De aspecten die verbeterend moeten worden aan mijn Civic zijn toch wel wegligging en de remmen. Natuurlijk ook motorische aanpassingen maar deze staan voor mij op een lagere prioriteit, want power is niets zonder control.

Als het zou kunnen, welke auto zou je gebruiken voor time attacks en waarom?
Mijn ideale auto voor time attacks zou een Suzuki Cappuccino zijn. Met zijn 725 kilo, 50/50 gewichtsverdeling, en FR layout vormt het een ideale basis voor een auto die op het juiste circuit een strakke tijd kan neerzetten.

Dat was het voor nu. We zijn benieuwd wat we in de toekomst kunnen verwachten.

Click here to read in english