Als eerste maken we het differentieel open en halen we de bouten los die aan de binnenkant van de behuizing zitten
Daarna halen we de assen eruit. Met een beetje beleid kan je met een hamer en schroevendraaier een heel eind komen.
De meningen verschillen over hoe de volgende stap gaat. Aangezien je de spider gears moet lassen zijn er sommigen die heel het differentieel uit elkaar halen om er makkelijker bij te kunnen. Anderen laten gewoon alles zitten en lassen het op deze manier gewoon. Houd er rekening mee hoe je het uit elkaar haalt zodat je het weer terug kan bouwen.
Maak de spider gears goed schoon voordat je begint. De bedoeling is dat er geen olie meer op zit voordat je begint.
Nu komt het daadwerkelijke lassen. Je kan dit zo goed doen als je zelf wilt. Sommigen lassen gewoon een enkele kant, maar alles lassen kan ook. Bedenk je wel dat het maar 1 keer mis kan gaan.
En zo moet het eruit zien als je klaar bent. Bouw alles weer in omgekeerde volgorde terug en dan is het klaar voor gebruik.