vrijdag 10 juni 2011

Hoe maak je een backwards entry


We hebben jullie enkele dagen terug al wat laten zien over backwards entries.We hebben een van onze Japanse contacten gevraagd om wat tips te geven met betrekking tot backwards entries. Deze tips nemen we vandaag door.

Ten eerste is het wel grappig om te weten dat een backwards entry in japan een 'rear explosion' of een 'ass first' heet. Je kan zeggen wat je wilt, maar Jappaners zijn orgineel in namen bedenken.
Het werkt in het kort als volgt. Een backwards entry kan het beste gedaan worden op het rechte stuk voor de bocht of in een flauwe bocht. Vervolgens moet je de auto op hoge snelheid brengen (over de 130 kilometer per uur) en dan de auto zijwaards gooien met maximale lock. Omdat je zo hard gaat kan de achterkant van de auto als eerste door de bocht gaan zonder uit te spinnen. Voor maximaal effect kun je dit doen voor een hairpin bocht waarbij je de auto in een keer zijwaards gooit op de goede aantal graden. Hierdoor kun je in een keer de hairpin doorrijden.

Enkele modificaties die je het beste kan hebben als je backwards entries wiilt maken
Aangepaste fusees in combinatie met steering spacers om meer stuurwieluitslag te verkrijgen.
Veel camber voorop, zodat je meer grip hebt voor tijdens de entry.
Los maken van de swaybar voor en achter, zodat je de banden beter voelt als je zijwaards gaat.
Hij rijd zelf met 205 banden voor en 255 achter, Neem de goedkoopste, aangezien alle vier de banden op raken tijdens het driften.